Benvingut al bloc.
Passa i fes-hi una ullada. No tens gaire cosa a perdre, tret del temps.

divendres, 13 de setembre del 2013

Gràcies a tots els que no compartiu les meves idees


Han passat dos dies des de la històrica Via Catalana cap a la Independència, i ens hem felicitat tots els que hi vam participar per l'èxit, per haver-ho aconseguit i per la imatge de civisme i compromís que vam ser capaços d'oferir al món.
Avui però, el que vull expressar en aquest bloc és el meu reconeixement i el meu agraïment a totes les persones que no us vau sentir cridades a participar en aquesta acció. Persones que teniu sensibilitats diferents de la meva respecte del present i del futur de Catalunya. Persones que us sentiu catalanes i espanyoles, només espanyoles, més catalanes que espanyoles, més espanyoles que catalanes, que no sentiu res de tot això o tot el contrari. No em veig capaç de definir o de posar etiquetes als sentiments de ningú, però voldria que s'entengués que és a tots vosaltres als qui m'adreço.
I vull donar-vos les gràcies perquè la diada d'enguany, com la de l'any passat, ha estat novament també una mostra del vostre civisme i de tolerància.
Hem ocupat carrers i carreteres, hem entorpit la mobilitat en un dia festiu. Segurament hem causat alguna molèstia a algú.
I hem pogut comptar un cop més amb la vostra paciència i el vostre respecte al dret a manifestar-nos per un canvi que vosaltres no compartiu.
No hi ha ni una gota d'ironia en aquest escrit. Parlo amb sinceritat. Penso que l'èxit de Catalunya és que hem construït un espai (país, terra, nació, regió, comunitat autònoma, el que tu en vulguis dir), on hem sabut posar la convivència al damunt de tot.
Hi ha qui parla de fractures i de divisions. Sabem que no és cert.
No renunciarem (ni uns ni els altres) a lluitar per les nostres idees. Però estic molt convençut que tampoc no renunciarem mai cap de nosaltres al nostre tresor més preuat.
Per tot això, un cop més, gràcies a tots els que no compartiu les meves idees però sí els meus valors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada